streda 31. októbra 2012

JABLČNÍK


SUROVINY :
3 vajcia ,
150 ml oleja ,
150 g práškového cukru ,
150 g polohrubej múky ,
0,5 dl mlieka ,
1 kávová lyžička prášku na pečenie a 1 kávová lyžička masla ,
3 ks jabĺk ,
1 polievková lyžica medu , mletá škorica 0,5 bal. vanilkového cukru .

Žĺtka oddelíme od bielok . Bielka vyšľaháme samostatne a žĺtka vyšľaháme s práškovým cukrom .




Do žĺtkovej zmesi pridáme olej .


 Postupne ďalej pridávame mlieko a múku do ktorej sme vmiešali prášok na pečenie .



Nakoniec pridáme vyšľahaný sneh z bielkov .


 Všetko dobre premiešame .


 Jabĺčka nakrájame na kocky .


Do kastróla  dáme med , jednu kávovú lyžičku masla  a jabĺčka orestujeme .


Posypeme mletou škoricou .


Posypeme vanilkovým cukrom a odstavíme od sporáka . Necháme vychladnúť .


Formu si vystelieme papierom na pečenie a vlejeme polovicu cesta . Na to dáme polovicu jabĺk .


Polejeme polovicou cesta čo nám ostalo a znovu dáme jabĺčka .



Nakoniec vylejeme posledné cesto rovnomerne na povrch . Dáme piecť do vopred vyhriatej rúry na 170 C asi 40 -45 min .


Po upečení necháme vychladnúť až potom vyklopíme z formy . Na povrch môžeme dať polevu citrónovú alebo karamelovú . Mne ostala z veterníkov karamelová , tak som ju použila na jablčník . Recept na karamelovú nájdete na mojom blogu v recepte veterníky a citrónovú polevu zas v recepte citrónové rezy .


                                                    DOBRÚ CHUŤ !




10 komentárov:

  1. jablkové sú naj a veľmi sa mi páči aj tento tvoj :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. *___________*
    Anche se non capisco la lingua, grazie a foto del procedimento è tutto chiaro! ^____^
    Deve essere buonissima questa torta!!! ^________^

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Grazie, sì, a volte basta sapere che una foto è grande :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Už zase mi děláš chutě :-))))
    Máš to pečení moc krásně zdokumentovaný, ani popisu netřeba:-))
    Ajka

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ajka , keď som sa začínala učiť piecť a variť , vždy som chcela každý recept podrobne .....bola som si istejšie a zostalo mi to dodnes . Verím že to pomôže aj začínajúcim :-) . Ďakujem za komentárik , potešil ...

      Odstrániť
  5. Zase jeden krásný moučním, máš ho moc pěkně upečený mňam mňam...:))

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Sonička , vďaka za komentárik , potešil pekný dník :-) .

      Odstrániť
  6. Odpovede
    1. Vďaka Kamča , :-) už sa netvári už sme popapali :-)

      Odstrániť