piatok 30. novembra 2012

RESTOVANÁ PEČEŇ



V tomto ročnom období od októbra do marca  sa na dedinách robia zabíjačky . Domáce spracovanie mäsa a drobov z doma chovaných prasiat svojpomocne poprípade za účasti mäsiara . Priniesla som Vám recept restovanej pečene zo zabíjačky . Varievame ho už po stáročia na každej zabíjačke ako obedňajší pokrm . Nie je ničím výnimočný , snáď len rýchlou prípravou .


SUROVINY :

Pečeň , cibuľa , korenie , soľ , paprika sladká , horčica 2 pol. lyž. , múka hladká 2 pol. lyž ,  .

Postup : Cibuľu nakrájame na mesiačiky , popražíme .


Pridáme pečeň nakrájanú na pásiky . Popražíme . Pečeň sa restuje krátko ( čím dlhšie tým viac je tvrdšia ) , kontrolujeme ju prerezaním . Ak je vo vnútri bez krvi tak je už urobená a rýchlo ju zalejeme zálievkou - v troške vody rozmiešame hladkú múku , horčicu , papriku , korenie .




Až nakoniec posolíme . Podávame s chlebom .


11 komentárov:

  1. Toto si pamätám z detstva, tú omamnú vôňu cítim ešte dnes a s mäkkým chlebíkom, mňam, pa

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Janka som veľmi rada že Ti môj recept priviedol pekné spomienky na detstvo :-) .

      Odstrániť
  2. Hola vengo por aquí y me quedo en tu cocina...
    me ha gustado mucho tu blog...

    Besos...

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Takhle játra neznám, zkusim jestli u rodiny uspěju:-)))
    Ajka

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ajka určite uspeješ , u nás chlebíkom vytrieme aj tanier :-)

      Odstrániť
  4. Jarka...ty si ma úplne odrovnala. Bývam tiež na dedine ale zabíjačky nerobíme, naposledy si pamätám na takú zabíjačku ako dieťa ale chuť tých dobrôt cítim dodnes...a pečienka bola a je aj dodnes moje obľúbené jedlo.

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Evička vystihla si , dnes už naozaj v máloktorej domácnosti vidieť zabíjačku ....v našej dedinke sa to začalo vracať späť , ani mi nechováme ale kúpime už doslova vyčistené a svoje domáce výrobky klobásky , hurky, slanina, masť , paštéta ....niet na to . Ja dokonca varím aj zabíjačkovú kapustnicu vo veľkom 30 lit a zavarím do pohárov ako keby si našla :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Zabíjačku robievame len takú polovičnú. Švagrovci zabijú zajace, my kúpime bravčovinu a robíme klobásky. Aj tento víkend sme robili, ale bezo mňa. Ja som bola doma v posteli :-((. No pečeň si rada dám aj bez zabíjačky. Máme ju takto radi. Jarka, môžeš sa mi ozvať na mail jarmila_p@centrum.sk ? Chcela by som sa niečo opýtať, potrebujem poradiť.

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Asi mi čteš myšlenky. Přesně tyhle suroviny tu mám a nevím co s nimi, tak u nás se bude dneska vařit podle Tvého receptu. Jdu to vyzkoušet.

    Zabíjačku mám ráda. Nikdy bych se nezúčastnila té části, kdy prasátko přijde chudinka o život. To bych už do konce života vepřové nejedla, ale už jsem na pár zabíjačkách byla a pěkně jsem se nacpala...:-D Jinak mi doma děláme takovou poloviční. Koupí se už poražené prasátko od řezníka a vše si uděláme doma sami. Naučila jsem se tak od táty dělat jitrnice, jelítka, tlačenku atd. Polévku nemusím kvůli té krvy, takže speciálně pro mně se dělá světlá bez.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Monika som rada , verím že sa podarí a pochutí :-) ani mi nechováme doma ale už očistené kúpime , nie je nad vlastné klobásky a hurky .....polievku varíme kapustnicu ....no to sa vieme doďogať :-))

      Odstrániť