štvrtok 6. júna 2013

TVAROHOVÝ KOLÁČ S BRUSNICAMI, ŠKORICOVÝ KOLÁČ





Kysnuté koláče, recept mám ešte zo zošita mojej starej mamy.


SUROVINY:750 g hladká múka, 45 g krupicový cukor, 100 ml oleja, 450 ml mlieka, 1 vajce, štipka soli, 1 balenie sušeného droždia 10 g, 4 balenia škoricový cukor, 125 g masla. Plnka tvarohová- 350 g hrudkovitého tvarohu, 1 vajce, 4 polievkové lyžice kryštálového cukru, 1 vanilkový cukor, sušené hrozienka alebo sladené brusnice.

POSTUP:Múku preosejeme cez sitko, pridáme droždie, cukor, soľ a dobre premiešame. Mlieko trošku zahrejeme a spolu s olejom a vajíčkom pridáme do múky. Vypracujeme cesto. Cesto dáme kysnúť na teplé miesto asi tak na 60 mim.





Brusnice si nakrájame na menšie kúsky.




Tvaroh rozmrvíme pomocou varešky , pridáme krupicový cukor, vanilkový cukor, brusnice a vajce.




Dobre premiešame.


Cesto rozdeľ na dve polovice.


Jednu polovicu rozvaľkaj a posyp tvarohovou plnkou. 



Zavinieme do rolády a krájame kolieska môžeme aj trojuholníčky. Poukladáme ich na plech (na ktorom je papier na pečenie). Potrieme vajíčkom a posypeme vanilkovým cukrom môžeme aj škoricovým.






Rozvaľkáme druhú polovicu cesta, posypeme škoricovým cukrom a nastrúhame maslo.




Cesto zvinieme do rolády a pokrájame. Ďalší postup presne ako pri tvarohových.
Povrch posypeme škoricovým cukrom.




 Dáme piecť do vopred vyhriatej rúry na 180 C asi tak na 20 min.


                                                   DOBRÚ CHUŤ !




27 komentárov:

  1. Buonissime. Anzi devo dire che ne mangerei una proprio adesso :)
    Brava. Buona giornata

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Jarka,sú na zjedenie....:) škoricové robievam ale tie tvarohovo-brusnicové veru nie. Vyzerajú nádherne.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Evička ďakujem, deťom chutia škoricové a ja s manželom zas skôr tvarohovo-brusnicové...vieme sa podeliť :-). Ďakujem za nakuknutie :-).

      Odstrániť
  3. BEEEEEEEEEEEEEELLI!!!!!
    Mi piacciono tutti e due!!!
    Mi viene l'acquolina in bocca!!! ^^

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Grazie :-) Rika e una visita al mio Bolg, mi piacque ♥

      Odstrániť
  4. Jejej, další dobrota .....hned jsem si jí zapsala ... to krájení do trojhránků mě zaujalo:-))
    Ajka

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ajka ďakujem, ak budeš krájať do trojuholníkov ta vrch, špicu neprekroj aby sa ti nerozpadali .

      Odstrániť
  5. Tedy to je ale dobrot.Děkuju :o) Matina

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Jarka, krásne koláče, hneď by som si dala :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  7. ježkové husle Jarka,nádhernéééé, tvarohovo brusnicové, ani by ma nenapadlo, famozne vyzerajú

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja moc hrozienka nemusím tak zväčša dávam ako náhradu brusnice, viac mi chutia, treba vyskúšať :-).

      Odstrániť
  8. Brusnice zbožnujem!ukladam si recept!vyzeraju super andrea

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Andrea vďaka, určite vyskúšaj neobanuješ :-).

      Odstrániť
  9. Jarka, vyzerajú výborne. Obidva. Škoda, že som sem nepozrela skôr, ráno som si zamiesila kysnuté cesto na makové rožky. Bola by som urobila tieto Tvoje koláčiky. Brusnice mám aj tvaroh by sa v mraziaku našiel, aj škoricový cukor je vždy doma v zásobe. Nevadí, aj o týždeň je piatok a to vtedy niečo pečiem, aby bolo na chalupe niečo na zahryznutie ku káve
    Želám pekný slnečný víkend

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Jarka môžeš sa realizovať v budúci piatok, veríž že vám na chalupe bude chutiť :-).Ďakujem ♥.

      Odstrániť
  10. Opravdu velmi chutné, nechám se inspirovat a též upečem, díky...:-)

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Sonička ďakujem, som rada že som inšpirovala ♥

    OdpovedaťOdstrániť
  12. Jeeeeminenku vyzerajú tak chutne, mňam. Krásne fotky.

    OdpovedaťOdstrániť
  13. vyzeraju uuuzasne ... priznam sa, ze kysnute kolaciky nie som zvyknuta robit, ale tieto ... a este podla receptu starej mamy, no asi fakt neodolam. viem si predstavit, ako vyborne chutili :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem, chutili naozaj výborne. Robievam ich často deťom na desiatu, zbožňujú škoricové. Vďaka za nakuknutie ♥

      Odstrániť