sobota 13. júla 2013

GEMERSKÉ GUĽKY







Prinášam Vám ďalší recept z čias minulých. Pochádza z oblasti Gemera. Môžem zaručiť že je to veľmi chutný, hoc sýty pokrm. V našej kuchyni zakotvil a často ho varím hlavne na oberačky, či záhradné party.


Suroviny: 1 kg zemiakov (pol surových nastrúhaných a pol uvarených a pretlačených), 1 šálka hrubej múky, 1 šálka hladkej múky, štvrť kila pomletého údeného (uvareného) mäsa, 2 vajcia, 5 strúčikov cesnaku, majorán a soľ.



Uvarené údené mäso odkostíme a pomelieme na jemno. Cibuľku nakrájame na jemno a popražíme na masti tá nám poslúži na povrch guliek.




Všetky suroviny dôkladne premiešame.



Z hmoty vyrobíme guľky ktoré obalíme v hrubej múke.




Guľky dáme do vriacej osolenej vody povariť, varíme pokiaľ nám samé nevyplávajú na povrch.




Keď sú guľky uvarené polejeme ich smaženou cibuľkou a môžeme konzumovať. Najlepšia príloha je kyslá domáca kapusta a na zapitie kyslé mlieko.



                                 DOBRÚ CHUŤ!

10 komentárov:

  1. Gustose :)
    Bravissima come sempre.
    Un bacio

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Grazie mille Daniele, mi ha soddisfatto. ♥

      Odstrániť
    2. po kyslej kapuste kyslé mlieko, riadna šou,

      Odstrániť
    3. Máš žalúdočné potiaže? navštív doktora :-)

      Odstrániť
  2. Jarka moja, tak na toto mám už veľmi dlho takú chuť. Chodia mi dlho po rozume, lebo som vybrala kapustu zo súda, dala do fľiaš, tak,že nech ju miniem. Pozerala som aj recepty, jeden taký, druhý onaký, podľa teba určite vyskúšam. super recept, vdaka zaň ...

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Táni niet za čo, som rada a pevne verím že vám doma pochutia ♥

      Odstrániť
  3. Sembra mooooolto buono!!!!! ^_____^

    OdpovedaťOdstrániť