piatok 9. augusta 2013

JELENIE NA ZELENINE



Keď že som sa narodila na dedine a otec bol poľovníkom, tak ako aj môj starý otec, brat aj manžel .....mäso a jedlá z diviny pre mňa neboli ničím cudzím. Veľa receptov a príprav mám ešte po mojej starkej. Ona ma veľa naučila ako na to keď je mäso aj po dlhom vrení stále tvrdé, čo urobiť aby mäso voňalo J a ako na to aby chutilo. Toto je jeden z jej receptov.




Suroviny: jelenie pliecko 600 g, slanina 80 g, maslo 50 g, koreňová zelenina, cibuľa , korenie mleté čierne, nové korenie, bobkový list, tymián, 2 klinčeky, lyžica octu, soľ, 1 dl vína, 1 káv. Lyžica ríbezľového lekváru, zeleninový vývar, 1 väčší na jemno  nastrúhaný zemiak....použijeme na zahustenie.




Mäso nakrájame na kocky.


Na slanine a masle podusíme koreňovú zeleninu, na koliečka nakrájanú cibuľu, okoreníme. Pridáme bobkový list, klinčeky, soľ a ostatné koreniny.




Na zmes vložíme mäso a dusíme. Počas dusenia občas podlejeme vývarom. Keď sa varilo na nedeľu, vývar použila z polievky.



Keď je mäso mäkké prilejeme víno a lyžicu octu, lekvár ríbezľový a dobre premiešame.Zahustíme zemiakom, chvíľku povaríme. Ako prílohu použijeme nové varené zemiaky alebo ryžu.

Dobrú chuť !


8 komentárov:

  1. Ahoj Akeber, úžasný recept! Divočině se mnoho lidí vyhýbá a nevědí o co přicházejí!!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Alis veľmi pekne ďakujem , a plne súhlasím. Dobre pripravená divina je delikatesou.

      Odstrániť
  2. Buono!!! Mi viene l'acquolina in bocca!!!!!

    OdpovedaťOdstrániť
  3. veeeeľmi dobrá pochúťka. často teda nerobievam divinu, ale tento receptík... že mňam :)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. divina-nebičko v papuľke vau

    OdpovedaťOdstrániť