piatok 2. augusta 2013

NOBELOVKY







Sladké, chrumkavé Nobelovky pre milovníkov čokolády, orieškov a hrozienok.




Suroviny: cesto- 250 g Palmarínu, ¾ kocky droždia, 150 ml mlieka, 400 g hladká múka, 2 poliev. lyžice práškového cukru, 1 vajce, štipka soli.

Plnka: 3 bielka, 20 dkg kryštálového cukru, 1 polievková lyžica octu. Posekané orechy, čokoláda a hrozienka.

Bielka s cukrom a octom vyšľaháme nad parou do tuha. Necháme vychladnúť.



Postup: Z droždia a mlieka urobíme kvások. Palmarín rozpustíme a letný vmiešame do múky kde sme pred tým vyliali kvások. Pridáme cukor , vajce a štipku soli.


Vypracujeme cesto ktoré dáme kysnúť na teplé miesto.




Vykysnuté cesto rozdelíme na 3 rovnaké časti. Každú z nich rozvaľkáme na dobre pomúčenej doske. Potrieme bielkovou plnkou. Posypeme orechmi, čokoládou a hrozienkami. Cesto zvinieme do rolády a krájame 2,5 až 3 cm kolieska.
Kolieska poukladáme na plech. Pečieme v dobre vyhriatej rúre asi tak 15min. Dobrú chuť!



12 komentárov:

  1. Ahoj Akeber, nobelovky vypadají naprosto skvostně!!!Recept vůbec neznám, takže si ho hned ukládám a až poleví ta vedra, tak je jedlíkům upeču :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Alis vďaka, tento koláč mám od mojej tety a ani ja som ho nepoznala a pred tým nikdy nejedla. Môžem potvrdiť že chuťou je vynikajúci :-).

      Odstrániť
  2. Bardzo lubię Twoje przepisy:) Ten jest świetny, zapisuję do zeszytu.

    OdpovedaťOdstrániť

  3. Una verdadera delicia y se ve muy hermoso,saludos y abrazos.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Una vera delizia :)
    Una ricetta fantastica.
    Un bacio

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Recept sa umiesnil na treťom mieste Recept mesiaca august na stránke Varecha :-) potešilo, ďakujem ♥

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Jarka gratulujem k výhre, samozrejme že si ju za recept zaslúžiš a takých receptov máš viac čo by si zaslúžili výhru. Recept som vyskúšala a je vynikajúci, len ja som ešte pred pečením kolieska potrela vajíčkom, nejako mi to nedalo aby boli len také bledé...:)))

    OdpovedaťOdstrániť