sobota 11. januára 2014

PANSKÁ TEKVICA PEČENÁ







 Vôňa pečenej tekvice ma mysľou mojich spomienok privádza do detstva. Starý otec ju pekával v rúre starého sporáka. Rozvoniavala celá kuchyňa. Najviac nám chutila v posteli, zababušený v perine, ktorá bola obrovská. Uzimený a mokrý sme vždy po sánkovačke či s potoka išli k starkovcom, osušiť sa a zohriať. Navarili lipového čaju a hneď nám bolo teplejšie  J , pančuchy a mokré veci sme povešali na šnúru nad sporákom zbožňovala som prikladať. Starký sa vždy hnevali, minie sa veľa dreva!. A veru vtedy nesmela chýbať pečená tekvica u nás panská tekvica ......nikdy som nevedela prečo panská? Nepotrebovali sme chipsy a čokoládové tyčinky. Mali sme jablká, tekvice, nešple, pečené gaštany sušené ovocie a boli sme šťastný. 







Budeme potrebovať tekvicu, med (2 PL), maslo (40-50 g).Tekvicu nakrájame a poukladáme na plech. Maslo rozpustíme na miernom ohni aj s medom. Tekvicu potrieme medovou zmesou a dáme piecť do vopred vyhriatej rúry na 150 C asi tak 45 min. po vybratí ešte raz potrieme medovou zmesou. Dobrú chuť !










6 komentárov:

  1. Jarka, pri čítaní som sa cítila akoby som bola aj ja v posteli pod teplou perinou.
    Panskú tekvicu síce nemám, ale skúsim hokkaido

    OdpovedaťOdstrániť
  2. to je krásna spomienka ... krásny skutočný príbeh ... a je mi to veľmi blízke ... :) tekvicu pečiem dosť často aj ja ... mám v pivnici hokkaido aj maslovú ... skúsim takto s medom a maslom ... :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Una bella storia, bellissimi ricordi :)
    Deve essere molto buona questa zucca...Un bacio grande e buon fine settimana

    OdpovedaťOdstrániť