utorok 7. januára 2014

SYROVÁ ROLÁDA





Suroviny: Eidam syr 400 g nakrájaný na tenké plátky, 250 g šunkovej salámy pokrájanej na tenké plátky. Plnka: maslo 250 g, tavený syr Lunex 3 kocky & jedno balenie, 4 vajcia uvarené na tvrdo a pokrájané na jemné kocky, šunka 200 g nakrájaná na malé kocky, paprika zaváraná a soľ. Papier na pečenie  na zrolovanie rolády.


Plnka:
Maslo vyšľaháme ručným šľahačom do peny, pridáme tavený syr, soľ len podľa chuti (syr je slaný) a zase šľaháme. Postupne pridáme vajcia, šunku, papriku v oleji všetko nakrájané na drobno a premiešame už len vareškou.




Postup: Na papier poukladáme syr, tak aby sa nám krajmi prekrýval. Dáme ho do predhriatej rúry asi tak na 2 min aby sa spustil a kraje zlepili.
Vyberieme z rúry a necháme vychladnúť. Na syr poukladáme šunku.



Plnku natrieme rovnomerne na  šunku a zrolujeme do rolády. Necháme v chlade aspoň 1 hod stuhnúť.Vyskúšané aj na Modrom koníku aj na stránke Najrecept.cz Syrová roláda








                                



5 komentárov:

  1. Jarka, tak na tento recept sa pozerám už veľmi dlho. Našla som podobný na Vareche. Ja som robievala syrovú roládu tak, že som hrudu syra varila v mikroténovom sáčku a potom som ho rozvaľkala. Ale akosi sa mi to znepáčilo, to varenie v sáčku, tak vyskúšam túto Tvoju verziu.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Jarka ďakujem, aj ja som pred tým robievala tak že som syr varila ale toto je oveľa jednoduchšie určite vyskúšaj neobanuješ :-) .

      Odstrániť
  2. Ahoj Jarka. Roláda vyzerá veľmi dobre. Ja som na nový rok tiež robila, a konzumovala sa v ten den, takže rýchlo do chladničky, potom do mrazničky, no hrôza. Mala totiž 24h stát v chlade. Tá tvoja je odfotená už schladená? Moja ked stále v teple, tak dosť zmäkla...možno aj preto, lebo bola v mrazničke? No ale hosťom tak chutila, že teraz na dalšie stretko mám roladu urobiť :-D. Ak je tvoja aj po vybratí taká pevná, tak urobím tvoju.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Ahoj Riki.... prvá fotka teda rezy sú krájané po stuhnutí ale viď. roládu v celku na papieri tam je roláda hneď po zrolovaní. Nebola najtvrdšia ale keď som ju dala do chladničky pekne stuhla a dala sa perfektne krájať aj na misy po vybratí z chladničky sa neroztekala,,,,,,,, myslím že pre to že bola v mrazničky ....to je dôvod, preto sa ti roztekala. Aj maslo robí svoje. Ja používam len 82 % tukom živočíšnym nie rastlinným. Treba dávať pri kúpe masla pozor ! aj 82% a s kódom Slovensko nemusí byť naše Slovenské ....zväčša je to maslo Poľské a 82% tuku je rastinného a to je zlé aj do plniek aj do mrazničky preto lebo obsahuje veľa vody. Neraz som sa oklamala...Tescko ho predáva v červenom balení, býva zvyčajne v dobrej zľave a ľudia naletia. Držím palce, určite sa vydarí :-) a vďaka.

    OdpovedaťOdstrániť